سنگ بازالت،بازالت،بازالت ايران،بازالت نما،بازالت ساختماني،بازالت ماكو،كاربرد بازالت،خريد بازالت،سنگ بازالت ماكو سنگ بازالت،بازالت،بازالت ايران،بازالت نما،بازالت ساختماني،بازالت ماكو،كاربرد بازالت،خريد بازالت،سنگ بازالت ماكو

سنگ بازالت ماکو

كاربرد بازالت

سنگ ساختماني:

بيشترين كاربرد سنگ بازالت در ساختمان سازي است كه در آن از بازالت بصورت فرآوري شده استفاده مي شود و براي كف، ديوارها، نماي بيروني، محوطه حياط، پاركينگ و … مورد استفاده قرار مي گيرد.

از بهترين سنگهاي بازالت ايران سنگ شيارخورده بازالت ماكو است. اين سنگ مقاومت زيادي در برابر يخبندان و سرما دارد و در كل در برابر تغييرات دما مقاومت بالايي دارد و در همه مناطق ايران قابل استفاده است.

همچنين اين سنگ چسبندگي زيادي به ملات و ديگر مصالح ساختماني دارد كه باعث مي شود انتخاب بسيار مناسبي در ساختمان سازي و خصوصا نماي خارجي ساختمان ها باشد زيرا از سقوط سنگها به مرور زمان در اثر جدا شدن سنگ از ملات زيرين جلوگيري مي شود.

پشم سنگ:

از كاربردهاي ديگر اين سنگ  ( بازالت ايران ) بعنوان پشم سنگ است. پشم سنگ عايق حرارتي و صوتي است كه در ساختمان سازي براي جلوگيري از اتلاف انرژي استفاده مي شود.

براي توليد آن سنگ بازالت در دماي 1500 درجه سانتي گراد ذوب مي شود و بوسيله روشهاي خاصي به الياف خيلي ريز در اندازه ميكرون تبديل ميشود.

پشم سنگ ضريب انتقال دماي بسيار كمي دارد و به همين خاطر در كاهش اتلاف انرژي كاربرد دارد.

الياف بازالت:

الياف بازالت هم كه از سنگ بازالت با روشهاي مخصوصي تهيه مي شود و در صنايعي مثل ساخت شناورهاي دريايي و كشتي سازي كاربرد دارد.

الياف بازالت قابل احتراق نيست و اين براي امنيت كشتي در برابر آتش سوزي و حفظ جان كاركنان و كارگران كشتي از آتش بسيار مهم است. همچنين اين الياف غيرسمي و بي ضرر است و قيمت مقرون به صرفه اي هم دارد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/15 ساعت: ۱۵ توسط:basaltmaku :